måndag, juli 03, 2006

Även TT är korrupt

Idag har jag en del intressanta nyheter, jag vet nte var jag skall börja, men egentligen gör jag väl det. Vi pratar om korruption mitt i Sverige.

TT är korrupt

TT är en ganska viktig nyhetsklla i Sverige och inte minst Norra Europa. Kanske den viktigaste nuhetskällan i hela Skandinavien.

Den islamiska republikens ambassadör i Stockholm, Hassan Ghashghavi, var den 28 juni på ett besök hos TT i Stockholm för att självklart försöka att påverka TT i dess nyhets-monitoring i Iran.

Det intressanta är att den iranska ambassadören hade med sig en helt mycket pistacher som TT hjärtligt tog emot.

Kalla det vad ni vill, men skall en nyhetskälla som är oberoende ta emot gåvor från en ambassadör? Speciellt en ambassadör vars land befinner sig i en så intensiv nyhetsbevakning???

U tell me.

Hökarna fegar ut

Hökarna i Pentagon har nu sagt att det är helt lönlöst att bomba Iran och dess kärnkraftvärk, med tanke på att USA inte litar på sitt eget säkerhetstjänst.

hahahahahha..... Sorry, men för fan. Pentagon borde nog gå och hänga sig själv för att de inte ens kan lita på sig själva.

Bullshit att det ej går. Man vet vart dessa kärnkraftvärk ligger. Faktum är att USA bangar ur, just för att de vet att även den iranska oppositionen skulel åka till Iran och kriga mot USA, däribland jag själv.

Regimens svar

Jag skrev här om dagen om att G8 har krävat att Iran måste svara ppå dess förslag senast 5 juli. Men nu har Iran svarat till det. "No way baby".

Irans utrikestalesman, tillika clown, Hamid Reza Asefi, har sagt att Iran kommer svara som sagt tidigast 23 juli.

Med andra ord, Iran har spottat och pissat på G8, dessa länders stolthet och deras ledare. En skam. En skam.

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home