tisdag, juli 11, 2006

Back and ready..

Ok vänner, nu är jag tilbaka från min korta semester i den kungliga huvudstaden. Det var härligt och otroligt skönt.

Självklart besökte jag slottet för att på detta sätt kunna visa min respekt till den svenska monarkin.

Medan jag har varit på semester har ju saker och ting tagit plats i Iran frågan, här skall jag ta upp några av dem och vi börjar med det som hände i Sverige och Stockholm.

Idioter i den islamiska ambassaden

Vi vet allihopa att det bara jobbar idioter på den islamiska ambassaden i Sverige. Inte bara i Sverige, men annars också. Alla de som väljer att jobba åt eller/och under den islamiska republikens flagga är idioter, terrorister och omänskliga bavianer.

Vad som har händt är att Lördagen den 8:e juli, så hotade ambassadörsekreteraren för den iranska ambassadören, personalen på sin egen ambassad med ett vapen. Personalen blev rädd och larmade polisen.

Polisen kunde senare ta ambassadörsekreteraren men inte anhålla denna, för att han har diplomatisk immunitet. Personen har varit anställd i ambassaden från år 2003.

Men det är inte det som är roligt, det roliga är vad ambassaden säger om händelsen. Jorå, va dem har att säga är att ambassadörsekreteraren som altlså varti anställd sedan 2003 är psykisk sjuk. Hmmm... Psykisk sjuk, men endå inte. För, han har ju jobbat där sedan 2003.

Ja ja... Tolka det som ni vill.


Atomkrisen

Irans/världens så kallade "atomkris" fortsätter. Just nu är läget så här att EU:s utrikesminister har idag varit i Iran och träffas irans chefsförhandlare, och efter mötet skall då Javier Solana sagt att han är väldigt besviken på hur mötet gick. Surprise, surprise...

Men vad som händer är så att EU skälar som en hund, och islamiska republiken skälar tillbaka och mitt i allt det kommer bulldogen Bush och skälar mer. Som jag har skrivit från första dagen, en jävla spel. Thats it.

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home