tisdag, juni 06, 2006

Solano och Iranier i LUF

Javier Solana ankom til Teheran idag för att för att försöka få Iran på andra tankar vad gäller dess atom-energi program. Solano sa att han vill bilda en ny relation med Iran baserad på ömsesidigt respekt och tillit.



Jag undrar vad EU har gjort de senaste åren. EU har ju helhjärtad stödjat regimen i Iran och hållit dem vid makten, blir roligt att se vad Solana menar med en NY relation.

Jag har fått en del frågor angående LUF och deras Irangrupp med mera. Alltså, jag är medlem i Folkpartiet och har ett närt samarbete med LUF i Malmö. Jag har dock ingen samarbete med LUF:s Irangrupp med tanke på att jag anser att de har valt en fel väg och vill hellre ha reformer i Iran än att regimen i skall störtas.

De har också tyvärr vid flera tillfällen stödjat regimens lakejer som Shirin Ebadi, Amir Entezam, Akbar Ganji m.m. m.m.

Men en annan väldigt viktigt sak att påpeka på är att de iranier som faktiskt har hand om Iran delen i LUF och folkpartiet, är människor som är otorligt misstänktsamma med tanke på att de själva och deras nära släktningar resar till Iran utan problem.

Medan politisk aktiva Iranier i Iran mördas, exil Iranier hotas till döds och faktiskt misshandlas av Hizbollah medlemmar i exil, så kan dessa personer som enligt dem själva "kämpar emot den islamiska republiken" åka till Iran och komma tillbaka utan minsta problem...

Jag kommer publicera en artikel ang. detta i en när framtid...

1 Comments:

At 07 juni, 2006 00:29, Anonymous befriairan said...

Hej!
Trevligt att du adda min blogg bland dina länkar, men du har ännu inte skrivit nån kommentar i min blogg. Jag har skrivit en artikel om Solanas besök, tar gärna dina synpunkter på artikeln

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home