lördag, maj 27, 2006

Vad händer?

I 27 år har en islamisk republik styrt Iran. Regimen och systemet har mördat och torterat miljontals iranier. Inte bara det. Regimen har också stödjet internationell terrorism på flera olika sätt, och kostat hundratals icke-iranska människors liv.

I 27 år har skolorna i Iran tvingats att börja skolåret med att bränna den Israeliska och amerikanska flaggan och ropa ”Död åt USA, Död åt Israel”:

I 27 har det iranska folket inte hört något annat än att ”amerikaner måste dö”, ”USA måste utplånas”, ”USA kan dra åt helvete”, ”Död åt USA” osv. osv. osv.

Regimen i Iran har inga diplomatiska kontakter med USA och spänningen mellan dessa två länder har alltid varit spänt.

Därför är det väl inte så konstigt att jag blir överraskad när jag hör islamiska republikens FN ambassadör, Mohammad Javad Zarif, på tisdag den 25:e maj säga:
We are prepared to engage in serious discussion in order to resolve this issue,
and we have not made any exception with regard to the United States

VAD? Ser jag rätt? ”…not made any exception with regard to the United States”? Alltså, vi vet ju att regimens lakejer är dumma I huvudet, men det är faktiskt ett hån mot världsbefolkningen att tro att även världen består av idioter.. Jag menar, ingen har glömt Khomeinis hatfulla tal gentemot USA. Ingen har glömt de terror attentat Iran har stått bakom mot USA, amerikaner och amerikanska intressen.

Något har hänt… Varför vill Iran nu plötsligt ha en ”dialog” med ”the great satan”? För många är svaret kanske lätt, men jag är ju en människa som alltid tänker konspiratorisk… Så, jag behöver lite mer kött på benet för att kunna ge ett bra svar på det där.

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home