måndag, maj 15, 2006

Jag kan ej sluta skratta... (Se film)

Alltså, jag fick precis ett mail av en god vän som hade skickat mig en film, en film som skulle visa sig vara det roligaste jag sett åtminstone det senaste decceniet.

Jag vill ej ta er tid så mycket genom att skriva en helt mycket "crap" som man gör på vissa andra blogg med mera, men en liten förklaring skall ni först få. Det är så att då och då (men alltid på fredagar) så samlas folk och akhonderna* i moske för att höra på en annan Akhond babla i väg om livet, krig mot Israel och hur föfärligt USA.

Sedankman vissa faktiskt läsa koranen eller sjunga om hur Shia muslimernas olika imam och då speciellt Imam Hussein, mördades. Då brukar de som finns där, att slå sig själva eller gråta. Den film som jag fått visar ett av dessa omständigheterna där en del människor gråter när någon sjunger för dem om en viss imams väg till döden eller liknande. Människorna sitter och gråter... Eller gör dem det???

Se på filmen här: http://www.rastakhiz.org/rastakhiz/ban/je/mov/mov.html

* Akhond = En islamisk präst

5 Comments:

At 15 maj, 2006 09:40, Anonymous Anonym said...

Helt otroligt. Jag tror detta bara visar hur det iranska folket måste ha det.

 
At 15 maj, 2006 15:29, Anonymous Mehran said...

Vet du vem denna mullah är? Det här är så skönt bara. Så skönt.

 
At 15 maj, 2006 21:22, Anonymous Ayae said...

otrolit rolit.....jag skrattar fortf... du e grymm

 
At 16 maj, 2006 23:54, Blogger Nima Gholam Ali Pour said...

Kan man inte skicka den till en av de där programmen som "låt kameran gå" eller Filip och Fredriks 100 höjdare. Det här är ju guld. Jag såg på den 11-12 gånger.

 
At 17 maj, 2006 22:05, Anonymous Anonym said...

hahaha, den var grym Ardavan
Jag litade inte fullt på att du skulle ha bra humor men jag behövde bara se filmen en gång för att få 30 sekunders skratt

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home