tisdag, maj 30, 2006

Irak stödjer Iran

Det här är väldigt intressant. Så här går det till; Jag har flera gånger skrivit att min teori är att USA egentligen vill att regimen i Iran skall vara vid makten. Och så har jag tagit upp en del saker i min blogg för att bevisa detta.

Men ingen av dessa bevis har varit lika stark som den jag skall representera nu, och tro mig den är stark.

I CNN kunde jag läsa en nyhet med denna rubriken:
"Iraqi minister defends Iranian nuclear program"


Jag börja fundera på vad får en media trick detta var för att man skulle läsa nyheten, men det var banne mig ingen media trick, det var ju sanningen.

Irans utrikesminister, Manouchehr Motakki var i Irak för att träffa sin irakiska motsvarighet, Hoshyar Zebari, fredag den 26 maj.

Så här ligger det till, vi vet alla väldigt bra att alla de som idag och i framöver kommer att sitta i den irakiska regeringen, är direkt valda av USA. Visst röstar folket på ditten parti och datten parti, men USA har redan bestämt hur det skall gå till.
Är det inte konstigtt då att utrikesminister i Irak, som utan tvekan har fått grönt ljus från USA att sitta där och är med i det så kallade kriget "mot terrorism", säger:

In our beliefs, it is a matter of principle. Every country has the right to have its nuclear technology

Ja ja, för mig är det sol klart vad som händer. Precis som alltid spelar USA ett dubbelt spel för att se vad som löner sig bäst för deras egen intresse.

1 Comments:

At 30 maj, 2006 22:48, Anonymous Anonym said...

Hej Ardavan/Ardi, vad tycker du om bloggen friairanvänner???

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home