lördag, maj 06, 2006

Idiot vs Idiot

26 april 2006, skrev islamiska republikens ambassadör i Sverige, Hassan Ghashghavi, en lång artikel fullt med lögn, i Svenska Dagbladet med titlen "Hets mot fredligt Iran". Artiklen handlade om att Iran ej är ute efter kärnvapen och att islamiska republiken av Iran älskar fred och bla bla bla...

Jag kan ej förstå varför SVD alls tillåter en person som representerar ett land som klart och tydligt stödjer terrorism och vill utplåna Israel, skall ens ha rätt att skriva och berätta om sina åsikter. Jag kan absolut inte förstå, och kom ej här och säg det är på grund av "demokratiska principer" för då blir mitt svar "Demokratisak principer my ass". Om det gäller demokratiska principer, varför gäller ej dessa principer för MIG? Varför kan jag ej få en hel sida där jag kan skriva om alla kvinnor som regimen våldtagit och mördat???

Ni kan läsa terroristens artikel här: http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_12479332.asp

En sak i hans artikel som jag måste svara på är när han skriver: "Vi har gått mycket långt för att försäkra världen om den fredliga inriktningen av vårt kärnenergiprogram."

Mitt svar till det här totalt absurta uttatalndet är en enkel citat från ingen annan än regimens egen president, Mahmoud Ahmadinejad, som i en konferens 26 oktober 2005 sa: "Israel måste utplånas från kartan". Ja du, så mycket för fred...

Igår, den 5 maj 2006, skrev USA ambasadens chargé d’affaire i Stockholm, Casey H Christensen, en motartikel, ett svar, till det som islamiska republikens ambassadör hade skrivit. Det är därför titlen på mitt blogg är idiot vs idiot, för även den här Christensen har i sin artikel, som egentligen är väl skriven, inte en endå gång sagt att vi ber om ursäkt till det iranska folket för USA:s stöd till Khomeini och för att ha hjälpt islamiska regimen att behålla makten.

Hela artiklen handlar om hur förfärliga islamiska republiken är, vilket stämmer helt och hållet, men aldrig hör vi om t.ex. den USA ägda oljkompaniet Halliburton som i all hemlighet har flera avtal med regimen i Iran.

Den iranska regimen är AJA BAJA... men det är inte amerikanska företag, som håller regimen på benen... eller???

Idoter är dem... Hela gänget...

Förresten se veckans bild på Rastakhiz Irans hemsida. Otroligt roligt.

1 Comments:

At 06 maj, 2006 15:16, Anonymous Irandoost said...

hahahahahahahaha
Bra sagt. Verkligen bra. Idiot vs Idiot är så sant.

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home