måndag, maj 22, 2006

Därför spelar USA teater

Idag har jag en del intressanta saker att ta upp vad gäller Iran. Innan dess skall jag berätta att jag sedan länge läst en blogg somjag vill rekomendera er alla att läsa, med tanke på att den ger otroligt bra information angående terrorverksamheten i Sverige. Läs bloggen på: http://www.jihadimalmo.blogspot.com.

Irans ambassad i Stockholm

Iran har tyvärr en ambassad i Stockholm. Förutom att syssla med terrorverksamhet och spionage, så driver ambassaden öven en del visum verksamhet med mera.

Det är så att det bor ungefär 4 miljoner iranier utanför Iran. Alla är ju på sätt och viss flyktningar. Vid ankomst till det land de bor i idag, hade alla "mördat flera mullor", de var verkligen "politisk aktiva" och alla hade minst "femtielva dödsdomar" efter sig.

MEN... detta hindrar inte dem från att resa till Iran varje gång de har lov, specieltl på sommarlovet. Man kan undra varför dessa ej får någon problem mer med regimen... Eller?

Snart kommer jag och den organisation jag är medlem i, Rastakhiz Iran, att påbörja ett kampanj ang. detta. Jag kommer låta er veta.

I allafall. Den islamiska republikens ambassad har i ett pressmeddelande meddelat att de ej längre tar emot ansökan om resa till Iran på ambassaden, på grund av det stora antalet iranier som skall dit. De måste därför fixa allt genom internet.

hmmm... vad intressant. Över 100 000 iranier i Sverige där en stor majoritet har politiska skäl att befinna sig i Sverige, men endå kan åka till Iran utan problem.

Tyskland och Kina eniga

Tyskland och Kina är nu eniga om att Iran ej skall ha atomvapen. Detta sade Angela Merkel efter ett möte med sin Kinesiska motpart, Wen Jiabao.

Innan Merkels resa till Kina, hade Tyskland meddelat att Merkel bland annat kommer att diskutera Iran med Kina och hoppas att Kina vill ha en större roll i att lösa Iran-konflikten.

Frågar ni mig är min åsikt Bullshit. Tyskland har sedan den Iranska revolutionen eller katastrofen som vi kallar det 1979, stödjat regimen helhjärtad. Tyskland är bland annat ett av Irans största handelspartner. När skall de sluta gå bakom folks rygg hela tiden och sluta upp med det här teater spelet?

Om Kina ej vill att Iran skall utveckla atomvapen, varför i all världen sålde Kina då Uranium till Iran? Läs min tidigare blogg ang. detta. Om Tyskland är så "bekymrad" över att Iran skall bli "så stark", varför har då landet sålt vapen tll Iran så länge? Kan någon förklara detta för mig?

Därför spelar USA teater

De av er som läser min blogg eller känner mig, vet att jag inte är någon anhängare av USAs politik, och att jag anser Bush är en lika stor skit som Kerry. Det finns hur mycket bevis som helst, som visar att USA ledde revolutionen mot Shahen. Det finns ännu mer bevis på hur USA hållit den islamiska regimen på benen. Jag lovar att skriva en utfötlig blogg ang. USA:s roll i revolutionen med mera.

Nu till nyheten. Det är så att Saudi-Arabiens utrikesminister, Saud al-Faisal, som för ögonblicket befinner sig i Ryssland, har i ett möte med den ryska utrikesministern, Sergei Lavrov, sagt att även Saudi-Arabien motsätter sig sanktioner mot Iran.

Det här är en simpel matematik, så låt oss räkna tillsammans:
  • USA vill ha sanktioner mot Iran
  • Saudi-Arabien vill inte det
  • Saudi-Arabien är USA:s egen "puppet"
  • USA beordrar Saudi och Saudi agerar utan att säga emot
  • Saudi är därför en del av USA:s stater och förtjänar egentligen en egen stjärna på den amerikanska flaggan

Nu kan vi bara addera all denna information och då kommer vi fram till detta: Saudi gör som USA vill, och säger Saudi att de EJ vill Iran skall få sanktioner mot sig så tro mig, det är för att de har fått grönt ljus från farbror Bush. Så har det alltid varit.

3 Comments:

At 23 maj, 2006 14:45, Anonymous Anonym said...

Hej Ardavan
Kan du inte gå till www.friairanvanner.blogspot.com och skriva nån vänlig kommentar där? Min förhoppning är att etablera en god relation er emellan.

 
At 23 maj, 2006 19:09, Blogger Ardavan Khoshnood said...

Hej du... ABsolut. Visst kan jag göra det. Jag har vid tillfällen varit i kontakt med dem men jag kan absolut skriva något trevligt ;=)

 
At 24 maj, 2006 22:36, Anonymous Anonym said...

Det låter fint, hoppas han blir glad och skriver en vänlig kommentar tillbaka.

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home