onsdag, april 26, 2006

Då börjar vi...


Äntligen är bloggen i gång. Iran i fokus heter den och kommer alltså att handla om Iran.

De senaste nyheterna med analyser och mängder med information om Iran, kommer ni att hitta här.

Vem var egentligen Mossadeq? Var Ibrahim Yazdi verkligen en formell CIA agent? Är det så att det var CIA och MI6 som tog Khomeini till makten? Varför lämnade Shahen Iran? Vad var frimureriets roll i det hela? Varför hör man hela tiden om att Aspen instituttet också hade en finger med i den iranska revolutionen? Kommer Iran att få atomvapen? Var kommer galningen Ahmadinejad i från?

Detta och hundratals andra frågor kommer att besvaras.

Jag kommer att skriva i bloggen när något intressant händer i Iran frågan eller om jag vill ta upp något intressant, så det innebär att jag kommer att skriva dagligen, kanske flera gånger om dagen till och med.

Jag hoppas att ni som läser min blogg, kommenterar det jag skriver och för all del, har ni något på hjärtat så hör av er.

På grund av att jag har levt 10 år av mitt liv i Norge, så skriver jag nog inte helt perfekt svenska, men det får ni ursäkta.

Så, är du intresserad av Iran och vill ha svar på dina frågor om Iran, så har du kommit till rätt blogg.

God natt för nu

2 Comments:

At 26 april, 2006 03:37, Anonymous Mitra said...

Hej Ardavan

Ser verkligen fram emot att läsa dina analyser.

Lycka till
Mitra

 
At 26 april, 2006 21:52, Blogger Aryamehr said...

Hejsan Ardavan,

Är mycket stolt over dig och ser dig some en äldre bror (även fast vi kanske inte har samma åsikter i vissa samtalsämnen).

Önskar dig det allra bästa!

Kia

 

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home